Weekendje Antwerpen & Brussel (+ shoplog!)

Categoriën Personal

Brussel Atomium Selfie

Eind november ging ik samen met mijn vriend Rob een weekendje weg naar Antwerpen en Brussel. Gewoon, omdat het kan! En omdat de kerstmarkt in Brussel net begonnen was, die we graag wilden bezoeken. Vandaag deel ik enkele foto’s met jullie.

CS Antwerpen

We begonnen in Antwerpen, wat vanaf ons huis in Breda maar zo’n 45 minuutjes rijden is met de auto. Super dichtbij dus, maar toch bezoeken we deze stad niet zo heel erg vaak. Als we weekendjes weg gaan, pakken we vaak de auto in plaats van de trein omdat Rob een leaseauto heeft met tankpas. Dat kost ons dus helemaal niets :). Check je auto voordat je (ver) weg gaat trouwens wel even na. Je wil niet met pannen onderweg komen te staan! Voor onderdelen vind je hier meer info. Overigens zijn Antwerpen en Brussel ook prima bereikbaar met het OV!

Starbucks Antwerpen

We waren 45 minuten te vroeg bij het hotel om in te checken maar mochten helaas onze kamer nog niet in (zonder te checken of hij überhaupt al beschikbaar was). Een beetje jammer, maar goed. We gingen dus maar gelijk de stad in en haalden een Toffee Nut Latte bij Starbucks op het Centraal Station van Antwerpen.

Antwerpen

Natuurlijk moest er ook even geshopt worden op de Meir!

Shoplog Forever21 Antwerpen

Bij Forever21 scoorde ik een skater dress met leuke print en riempje, een blauw vest en een rokje in een mooie bruine najaarskleur. Outfit foto’s volgen nog!

Brussel

Na een overnachting in ons hotel (Tulip Inn Antwerpen, niet echt een aanrader) reden we door naar Brussel, waar we al gelijk deze mooie kerk tegenkwamen.

Brussel Ossegempark

Daar kwamen we ook iets te vroeg aan bij ons hotel (Holiday Inn Schuman, wél een aanrader!), maar mochten we gelukkig wel al onze kamer binnen. We dropten onze spullen in de kamer en gingen de stad verkennen. First stop: het Atomium. We parkeerden onze auto bij het Ossemgempark en liepen door het park (mooi!) naar het Atomium.

Brussel Atomium

Grooooot!

Ik til zo het Atomium op ;)

Brussel Atomium Wafel

Natuurlijk moesten we ook een warme wafel eten. Een Luikse (suikerwafel), want een Brusselse verkocht deze verkoper niet. Lekker!

Brussel Atomium

Brussel Grote Markt

Daarna gingen we het centrum in. Wat is de Grote Markt in Brussel prachtig! Overal waar je kijkt zie je mooie gebouwen!

Brussel Grote Markt kerststal

Er stond zelfs een kerststal!

Brussel Grote Markt selfie kerstboom

Selfie bij de kerstboom op de markt!

Brussel Manneke Pis

Een bezoekje aan Manneke Pis mochten we natuurlijk ook niet overslaan. Al was het alleen maar om hem een keer in het echt gezien te hebben.

De volgende dag had ‘ie een ander pakje aan! xD

Brussel kerstmarkt

Brussel is al een mooie stad, maar met kerst nóg mooier! Zo gezellig met al die lichtjes en kraampjes!

Overal in de stad vind je van dit soort kerstkraampjes waar je voornamelijk eten kunt kopen. En dat hebben we dan ook gedaan ;)

Vlaamse fritten!

Brussel kerstmarkt

We hebben genoten!

Zijn jullie al eens in Antwerpen of Brussel geweest? En welke kerstmarkt raden jullie aan?

Deze blogpost bevat een gesponsorde link. Lees er hier meer over.
Liefs, Laura

5 thoughts on “Weekendje Antwerpen & Brussel (+ shoplog!)