Na het succes van het eerste Weight Watchers boek ‘In lijn met je leven’, verschijnt er half februari alweer het tweede boek van Weight Watchers: Stap voor stap gezond koken. In dit nieuwe boek vind je 84 Weight Watchers verantwoorde recepten met goede en duidelijke foto’s en de ProPoints waarde. En de recepten zijn nog lekker simpel ook!

De recepten zijn ingedeeld in 5 categorieën, met ieder 3 subcategorieën. Zo vind je in de categorie ‘kleine voorgerechten’ recepten voor soepen, salades en fingerfood. Wat ik erg fijn vind aan dit kookboek is dat je gelijk ziet hoeveel je van ieder ingrediënt nodig hebt. Dit zie je niet alleen aan de ingrediëntenlijst, maar ook aan de foto’s. Duidelijk!

In de categorie ‘alles in één’ vind je hartige taarten, gegratineerde gerechten en ook aan de vegetariërs onder ons is gedacht. Het boek bevat een heel hoofdstuk met allemaal vegetarische gerechten zoals deze geroosterde aardappelkoek. In de categorie ‘vlees’ vind je gebraden vleesgerechten, uit de oven en gestoomd. Daarnaast staan er in het boek ook nog een hoop visgerechten.

De categorie met nagerechten is om te smullen; hier vind je taarten, zoetigheid en kleine desserts. Deze choco-banaan muffins ga ik zeker een keer maken. Whoa! Muffins voor maar 2 ProPoints per stuk? Yes, please!

Of wat dacht je van deze chocoladetaart voor 5 ProPoints per persoon? Jummie!

Al met al vind ik dit kookboek erg duidelijk en handig. Geen ellenlange recepten, maar gewoon stap voor stap instructies door middel van tekst én duidelijke foto’s. Zelfs ik snap het, en dat wil wat zeggen. Ik kan wel koken maar ben geen keukenprinses. Dit boek is ideaal voor mij als Weight Watcher, maar ook als je geen Weight Watchers volgt en wel gezond wil koken is dit boek een aanrader.

Je hoeft geen lid te zijn van Weight Watchers om dit boek te kunnen kopen, want het is gewoon verkrijgbaar bij de boekhandel (bijvoorbeeld Selexyz) vanaf half februari voor €24,99.